Total Pageviews

HIMPUN 2010 :)

Wednesday, January 26, 2011



Dan aku berpesan..
"Merah menyala..seribu tahun..
Putih warnanya..dua ribu tahun..
Pabila genap..tiga ribu tahun..
Hitam pekat..tak padam sekalipun.."
niena ismail
"Wahai cahaya..kau doakan aku..
Ketikanya aku..menunggu waktu..
Dalam suci..bangun, tidurku..
Kau doakanlah saudara-saudaraku"
niena ismail
"Angin lalu..DIA kirimkan..
Lantas bergerak..sekelian awan..
Dilangit tercipta, satu bentangan..
Lalu bergumpal..menitislah hujan.."
niena ismail
 :) i call them ..daisies
"suriram..suriram ram..ram..
suriram..yang manis..
aduhai suriram sayang..
suriram jantung hatiku..
tinggilah-tinggi si matahari..
suriram..
anak kerbau mati tertambat..
suriram..
sudah la lama saya mencari sayang..
baru sekarang saya mendapat..";puisi melayu lama

0 comments:

 

MY flickr..:)

www.flickr.com

Contact NienaIsmail

© 2010 NienaIsmail